جاذبه های تورستی
 
تور مسافرتی
جمعه 16 تير 1391برچسب:, :: 18:42 ::  نويسنده : امیر

جاذبه های توریستی قبرس 

از آنجا که لارناکا یکی از پرطرفدارترین مناطق ساحلی این جزیره می باشد، توریست ها دچار کمبود جاذبه ها و مناظر دیدنی نخواهند شد. در لارناکا، سواحل "پرچم آبی" حدود 25 کیلومتر / 16 مایل در کنار دریا گسترده شده اند و جاذبه های توریستی بیشماری دارند. همچنین چندین تور پیاده روی معروف و شب گذرانی های فوق العاده در این منطقه ارائه می شود.

هنگامی که در لارناکا بسر می برید نمی توانید در زیبایی های مدیترانه ای آن غرق نشوید، در اینجا امکانات غواصی و بازدید از زیردریا به طور کامل در دسترس قرار دارند. اگر تعطیلات را با فرزندان خود می گذرانید و غواصی به هیچ عنوان امکان پذیر نیست، نگران نباشید زیرا توریست ها می توانند سوار بر SADKO شده و از زیر دریای مدیترانه دیدن نمایند.

جاذبه های گردشگری لارناکا: تورهای پیاده روی

تورهای پیاده روی همراه با راهنما، توسط سازمان گردشگری قبرس انجام می پذیرد و کاملا رایگان است. این تورها با ارائۀ دیدگاهی درمورد جاذبه های توریستی لارناکا، مهمترین مناطق گردشگری آنرا معرفی می کنند و این بهترین راهی است که می توانید با منطقه و امکاناتی که ارائه می دهد آشنا شوید. نام این تور "Larnaka - Past and Present" است و معمولا مورد توجه جمعیت زیادی قرار می گیرد. این درحالیست که در همان نزدیکی ها در لنگرگاه، تور دیگری به نام "Skala - Its Craftsmen" هر جمعه ساعت 10 صبح حرکت خود را شروع می کنند.

ساعات کار: دوشنبه ها، سه شنبه ها، پنج شنبه ها و جمعه ها – از ساعت 8:15 صبح تا 2:30 / 3 تا 6:15 شب / شنبه ها از ساعت 8:30 تا 1:30 بعدازظهر
آدرس: سازمان گردشگری قبرس، Plateia Vasileos Pavlou، لارناکا
تلفن: +35724654322
پذیرش: رایگان

جاذبه های گردشگری لارناکا: غواصی

خط ساحلی احاطه کنندۀ لارناکا جایی است که می توانید بهترین مناطق غواصی موجود در جزیرۀ قبرس را بیابید مانند لاشۀ تعدادی کشتی شگفت انگیز. در واقع اینجا محل استقرار لاشۀ کشتی زنوبیا در سال 1980 است. این کشتی جذب کنندۀ اصلی غواصان علاقه مند است و به طور شگفت آوری غالبا جزو 10 لاشۀ برتر جهان قرار می گیرد. زنوبیا حدودا 200 متر طول دارد و هنوز وسایل اصلی اش را دارا می باشد و فقط 42 متر زیر سطح دریای مدیترانه قرار دارد. اکنون ماهی های عظیم بسیاری درون آن زندگی می کنند و مطمئنا تعدادی نیزه ماهی، مارماهی و ماهی تون بعلاوۀ سایر موجودات خواهید دید. یکی دیگر از مناطق مناسب غواصی در این ناحیه از جزیره، شامل لاشۀ یک هلیکوپتر مربوط به ارتش هوایی بریتانیا می باشد که 16 متر زیر سطح دریاست و محل زندگی اختاپوس ها شده است.

ساعات کار: همه روزه / در فصول مختلف متفاوت است
آدرس: لارناکا
پذیرش: پولی

جاذبه های گردشگری لارناکا: Quad Bike Safari

اگر به دنبال هیجان و جاذبه هایی بجز جاذبه های اطراف ساحل و دریا هستید بهتر است به تورهای Quad Bike (موتورسیکلت های چهار چرخ) ملحق شوید. این تورهای مهیج که در آن سوی هتل Golden Bay واقع شده برای همۀ گروه های مبتدی و ماهر بر اساس توانایی آنها مناسب است. قبل از شروع به حرکت دستورات و توصیه های کافی به شما داده خواهد شد. این جاذبه در سال 2005 شروع به کار کرد و اکنون می تواند گروه های تا 15 نفر را ساپورت کند. به محض اینکه دوچرخه سواران به نحوۀ کنترل موتور بر روی جاده آشنا شوند گروه به تپه هایی با مناظر فوق العاده دیدنی در اطراف Oroklini و Pyla و دهکدۀ Troulli برده خواهند شد که این مسیر 30 کیلومتری، در 2 ساعت طی می شود.

ساعات کار: دوشنبه ها تا شنبه ها – آوریل تا اکتبر – از ساعت 10 صبح تا 8 بعدازظهر / نوامبر تا مارچ – از ساعت 9:30 صبح تا 5:30 بعدازظهر
آدرس: خیابان Dhekelia، لارناکا
تلفن: +35724647729
پذیرش: پولی

جاذبه های گردشگری لارناکا: SADKO / گردش در زیر دریا

جاذبه ای است مخصوص کودکان و نیز افرادی که علاقۀ چندانی به غواصی ندارند. این جاذبه شما را به بستر دریای مدیترانه می برد و به شما اجازه می دهد لاشۀ غرق شدۀ کشتی زنوبیا را تماشا کنید. این تورها معمولا 1 ساعته می باشند و تا 12:30 فرصت سوار شدن دارید و آخرین کشتی در 1:30 بعدازظهر از سیاحت باز می گردد. این وسیله قابلیت گنجایش 40 نفر را دارد و به سیستم تهویه هوای مناسبی نیز مجهز است.

ساعات کار: سه شنبه ها، پنج شنبه ها، شنبه ها – از ساعت 9 صبح تا 1:30 بعدازظهر
آدرس: بندر لارناکا، لارناکا
تلفن: +35724622138
پذیرش: پولی / تخفیف مخصوص کودکان / کودکان باید حداقل 5 ساله باشند.


جاذبه های گردشگری لارناکا: قایل سواری و کروز

لنگرگاه لارناکا می تواند یک مرکز جنب و جوش باشد. اینجا مجموعه ای از کرویزهای دل پذیر و سیاحت هایی با قایق برای گردشگران فراهم می باشد. کرویز های دریای مدیترانه، مناظر فوق العاده ای از خط ساحلی و جاذبه های بیشمار آن بدست می دهد و فرصت عکس برداری های بی نهایتی را در اختیار می گذارد و غالبا در طول راه توقف می کند و به مسافرین اجازه می دهد قبل از صرف نهار در باربیکیوی تعبیه شده بر روی عرشه، مقداری شنا یا غواصی کنند. سایر سفرهای قایقی و کرویز ها شامل ماهیگیری از سواحل Yanathes و سیاحت با کروز به Agia Trias و ایاناپا می باشد. ساعات کار: همه روزه – در فصول مختلف متفاوت است آدرس: لارناکا پذیرش: پولی جاذبه های گردشگری لارناکا: کلوپ های شبانه و سرگرمی ها سرگرمی های عصر و شب هنگام در لارناکا فراوان است؛ از جمله بارهای خشن، کلوپ های شبانۀ پرنشاط و پارتی های معمول ساحلی که عموما تا ساعات اولیۀ صبح روز بعد طول می کشد. برخی از توریست ها به سمت نوار طولانی 5 کیلومتری شمال شرقی و به سوی مرکز شهر یعنی جایی که اکثر فعالیتهای شبانه در آنجا صورت می گیرد می روند. در حالی که اکثر محلی ها ترجیح می دهند در مسیرهای اطراف گشت و گذار کنند. بهترین کلوپ های شبانۀ لارناکا شامل Corridor واقع در Karaoli و Encounters و Leoforos Athinon و Venue در بیرون از Thermopylon می باشد. همچنین پیشنهاد می شود یک شب را هم در کلوپ XU که به دلیل آکواریوم های عظیمش مشهور است بگذرانید.

ساعات کار: همه روزه

آدرس: لارناکا پذیرش

اماکن تاریخی در اطراف جزیره پراکنده است بعضی از آثار تاریخی از زمان روم باستان باقی مانده اند. خطوط ساحلی این جزیره برای تفریح زیبا هستند.


 تاکنون ٣ اثر فرهنگی از کشور قبرس به عنوان میراث فرهنگی جهانی در فهرست یونسکو به ثبت رسیده است. برای دیدن جزئیات بیشتر می‌توانید به صفحه‌ی این کشور در وب‌سایت میراث جهانی یونسکو مراجعه نمایید.

١. خیروکیتیا
واقع در: شهر لارناکا
تاریخ ثبت: ١٩٩٨
این منطقه یکی از مهم‌ترین مکان‌های مربوط به دوران ماقبل تاریخ در شرق مدیترانه است. از عصر نوسنگی، هزاره‌ی هفتم تا چهارم قبل از میلاد مسیح، انسان‌ها در آن سکونت داشته‌اند. تنها بخشی از خیروکیتیا حفاری و کشف شده است.

٢. کلیساهای ناحیه‌ی ترودوس
واقع در: ناحیه‌ی ترودوس، شهرهای نیکوزیا و لیماسول
تاریخ ثبت: ١٩٨٥
این ناحیه یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها از کلیساها و صومعه‌های مربوط به دوران امپراطوری روم شرقی(بیزانس) را در خود جای داده است. مجموعه‌ای غنی از ١٠ بنای تاریخی با نقاشی‌های دیواری از دوران بیزانس و پس از بیزانس؛ از کلیساها و بناهای کوچک با معماری‌های روستایی گرفته تا صومعه‌های پرزرق و برق و پرتزئینی چون صومعه‌ی سنت جان لامپادیستیس.

٣. پافوس
واقع در:‌ شهر پافوس
تاریخ ثبت: ١٩٨٠
پافوس هم از مناطق مسکونی‌شده در دوران نوسنگی است. زادگاه افسانه‌ایِ آفردویت- الاهه‌ی عشق و باروری در یونان- در این جزیره است. معبد و مقبره‌ی او را هم موکنه‌‌های یونانی در قرن ١٢ قبل از میلاد مسیح در همین مکان بناکردند. شاهکارهای معماری و بناهای تاریخیِ پرارزشی از این دوران، همچون کاخ‌ها، مقبره‌ها، تئاترها و قلعه‌ها در این منطقه باقی مانده‌اند. کاشی-موزاییک‌های پافوس یکی از زیباترین‌های انواع خود در دنیا هستند.


کوه Troodos

این کوه حدود 1952 متر ارتفاع دارد. همراه با طبیعت زیبا برای پیاده روی و روستاهای عجیب و کوچک مانند Kakopetria, Platres و Phini. همچنین در زمستان نیز امکان اسکی، به همراه کمپ های ویژه اسکی در این کوه وجود دارد.



 
Omeriye Hamam

مکانی تاریخی متعلق به قرن چهاردهم میلادی که در طول تاریخ دارای نوسانات مختلفی بوده است از کلیسا تا مسجد و یا حتی تخریب بخشی از آن توسط توپخانه های دولت عثمانی که از سال 2003 عملیات های تعمیر آن توسط اتحادیه اروپا انجام گرفته و حتی برنده جایزه مرمت آثار تاریخی نیز شده است این مکان مکان خوبی برای استراحت و آرامش اعصاب است. زوج ها در دوشنبه و آقایان در شنبه ، سه شنبه و پنجشنبه و خانم ها در یکشنبه، چهارشنبه و جمعه ها می توانند از این مکان استفاده کنند.

 


اصلی‌ترین خیابان لارناکا، خیابان فینیگوودس یا همان خیابان نخل است که برای اهالی شهر هم جایی دوست‌داشتنی است؛ عصرها می‌شود در یکی از کافه‌های این خیابان برای مدتی نشست و قهوه یا نوشیدنی‌های لیمویی سفارش داد یا در میان مغازه‌ها و فروشگاه‌های فینیگوودس چرخید و صندل حصیری و لباس‌های سبک و خنک ساحلی خرید. چند تا رستوران معروف هم این‌جا هستند که کباب‌چوبی‌های بی‌نظیری دارند.

 

 

از مکانهای دیدنی آیاناپا میتوان صومعه که در دوران ونتینس ها ساخته شده را نام برد و کلیسای آن که در زیر زمین قرار دارد. در مدخل ورودی این کلیسا یک درخت 600 ساله به چشم می خورد.
فانوس دریایی نیز یکی از جاذبه های توریستی این شهر است.
پارک آبی آفرودیت و کارتینگ کنار آن نیز جایی است که بیشتر گردشگران به آنها می روند و همچنین سواحل نیسی بیچ که شما در آن می توانیید از آبهای آبی و ساحل ماسه ای آن لذت ببرید و ورزشهای آبی نظیر اسکی روی آب ، چتر متصل به قایق ، قایقرانی ، غواصی ، جت اسکی و بانجی جامپینگ انجام دهید.

پارک آبی آفرودیت
پارک آبی که با مجسمه های اساطیر یونانی طراحی شده و تمام استخرها و سرسره ها و محوطه های بازی نیز با دید یونانی ساخته شده است. مجموعه ایی از بهترین سرسره های آبی در اندازه های مختلف. همچنین یک زمین بازی برای بچه های کوچک. چندین رستوران نیز در محوطه این پارک قرار دارد که هر کدام مجموعه غذاهای خاصی را می فروشند.

 

 

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





درباره وبلاگ


به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب

آرشيو وبلاگ

پيوندها


تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان تور مسافرتی و آدرس teravel.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان



ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 1
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 47
بازدید کل : 51509
تعداد مطالب : 8
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1